lördag, september 22, 2007

Utveckling

Liten sover ända till 04:30 idag! Vilket är helt underbart skönt! Jag har märkt en skillnad nu med nattamningen - innan låg han och fäktade med armar och ben och/eller kämpade emot sömnen, så jag fick alltid klappa eller smeka honom lugn/till sömns. Och varje gång orolig att han för en gångs skull inte ska somna om (undrar varför jag har sådan tur varje gång - någon gång borde det ju ta slut tänker man...). Men nu börjar han somna om betydligt lugnare.

Älskar fotboll på tv! Gillar mer och mer att titta. Men vet ej hur bra det är för sådana här småttingar att titta på tv...

Idag satte jag honom i babysittern i babygymet, så att han kom åt leksakerna sittandes. Och idag har han inte bara sträckt sig efter den och slagit på den, utan han har också greppat den och försökt föra den mot munnen!

Liten har magknip till och från fortfarande, men idag går amningen hur bra som helst med hjälp av Minifom. Han äter väldigt bra nu.

Idag tog vi det andra badet tillsammans... mysigt till Liten helt plötsligt blir otröstlig och det blir ett snabbt och abrupt slut på det hela...

Somnar i min famn för natten... underbart.

Inga kommentarer: