fredag, september 28, 2007

Barnrummet

Ni som har hängt med ett tag vet hur besviken jag var över att barnrummet inte han bli klart, pga av diverse olika saker. Typ som att jag och sambon hade olika prioriteringar...

Vi har ställt iordning det bra nu, det mesta är på plats, bland annat byrå, bokhyllor, skötbord och en ny garderob.

Med tre dagar kvar till BF hittade jag ju äntligen gardiner till barnkammaren som jag gillade. Det var panelgardiner i löpmeter. Som passade både till rummet och oavsett kön.

Då sista gardinstången kom på plats under gårdags kvällen så blev jag lite sugen vid 22-tiden att börja med gardinerna. Jag kunde ju iaf börja klippa till längderna. Och sicksacksy kanterna. Och fålla. Sy kanalerna... Och så var jag plötsligt i full gång och inte ett dugg trött! Jag tänkte att jag håller på så länge det går bra eller tills undertråden tar slut.

Kl 00:45 var fortfarande undertråden inte slut men alla fyra längderna var klara - inklusive en liten duk!

Ska se om jag kan ta en bild och lägga upp!

Liten vaknade dock redan 01:15, gissa om jag kände mig fullständigt mörbultad! Den lille spelevinken började le mot mig efter amningen, fullständigt klarvaken. Fick lite småpanik över att han inte skulle somna om igen. Men vid 2-tiden sov vi så gott igen. Vaknade för amning vid 05 och 07 igen, så det har varit segt idag.

Inga kommentarer: