onsdag, september 26, 2007

Sömnen

Igår sov Liten ganska oroligt, svårt att komma till ro och sova. Vilket gör att det blev en dag med joller och skratt blandat med en hel del kinkeri. Han roas bara kortare stunder och äter dåligt/mindre än tidigare.

Men så blev det revansch och han sov sju timmar i sträck inatt! Jag blir ju så förvånad varje gång jag ser på klockan hur mycket klockan har hunnit att bli när han vaknar! Det är andra gången som han sover så här länge i ett svep. Han sover fortfarande mellan oss hela natten. På dagarna försöker vi nu lägga honom i hans egna säng istället för soffan eller barnvagnsliften.

Idag känns det även som jag ammat lite oftare än igår och Liten äter bra. Sista dagarna har han börjat kunna sitta i mitt knä, vilket han inte varit så förtjust i tidigare (såvida han inte suttit mot mitt knä med ansiktet vänt mot mig då jag ligger i soffan). Har även gjort ett första försök idag att stäcka sig efter mobilen över sängen.

På kvällen när vi badade honom började han sprattla som en tok efter en stund i vattnet! Hans ansiktsutryck är helt underbart, han ser helt manisk ut och sprattlar så det stänker vatten överallt. Och han älskar det!

Inga kommentarer: