söndag, februari 04, 2007

Sjuk

Usch, idag är det synd om mig. Sambon var sjuk för en vecka sedan och nu är jag det med.

Igår fick jag knappt i mig någon mat alls. Likaså idag. Försöket med att äta frukost slutade i toalettstolen.

Vi hade inga Alvedon hemma, men sambon gav sig iväg på eftermiddagen när min feber ökade. Så eftermiddagen och kvällen har varit bättre, men nu känner jag att febern är på väg tillbaka. Jag har inte tid att vara sjuk! Jag ska ha semester vecka 7 och behöver jobba alla timmar jag kan nästa vecka.

Även om jag inte tror att det är någon fara för bebisen, så funderar jag ändå på hur den reagerar på mina hostattacker, på febern och bristen på mat.

Och jag som aldrig är sjuk...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackare, vad jobbigt att vara sjuk. :-( Jag har klarat mig ifrån sådan influensa(?), vilket däremot maken hade i förra veckan. (Så om jag har otur får jag väl det den här veckan.)

Försök att dricka ordentligt, med tanke på febern. Hoppas du snart mår bättre.

Massor av krya-på-dig-kramar!

Anonym sa...

Jag har också influensa och jag undrar också hur det är för bebisen med hosta, virus, bakterier, nässpray... hur mycket kan passera över till livmodern? Men gravida har ju varit sjuka förut också och fått jättefina bebisar, så vi håller väl tummarna?

Fast man kan ju inte låta bli att undra lite ändå... ;-)

Tingeling sa...

Hoppas du mår bättre idag!

Krya-på-dig kramar!

Anonym sa...

Här är jag igen...
Jag var hos bm i dag och passade på att fråga, med tanke på att maken var sjuk förra veckan och att jag kan bli det oxå. Hon sa att har man feber i flera dagar skulle man höra av sig. (Vanliga förkylningssymtom - som jag har haft ett par veckor - var däremot ingen fara.)

Så om du inte blir bättre snart skadar det väl inte att ringa MVC/bm och prata med dem. Hoppas du mår bättre redan nu.

*KRAM*

Anonym sa...

Hej!

Jag blev ordentligt sjuk under min graviditet (salmonella). Läkaren lugnade mig då med att en bebis är den största parasit man kan ha. Den tar det den behöver i första hand, resten får du ;-)

Oroa dig inte för bebisen, se bara till att dricka ordentligt och ta hand om dig.

Anonym sa...

Haha, Anonymous! Jag fick mig ett gott skratt angående den stora parasiten och blev samtidigt lugnad angående mindre parasiter, tack!!

Superquinnan sa...

*stackras* krya på dig.. bebben är det ingen fara för med förkylning ju.. men den hör ju säkert och reagerar på hostan.. hihihi