söndag, februari 04, 2007

Fler artiklar

Lite ekonominyheter om barnlösheten. Tro fasiken att det finns många som tjänar pengar på detta - främst läkemedelsföretagen.

Jag tror att jag räknade ut läkemedelskostnaden för vår första IVF. Den uppgick till ca 16 000 kr om jag minns rätt. I det här läget är jag inte missnöjd med frikort (efter 1800 kr). Jag är nu för övrigt inne på mitt fjärde frikort på apoteket. Lägg då till 20 000 som vi betalade själva för själva IVF:en. Och akupunktur varje vecka i tre månaders tid á 300 kr.

I runda slängar har vi lagt själva ca 70 000 kr på mediciner, läkarbesök, IVF, akupunktur, zonterapi, naturläkemedel, vitaminer, ägglossnings- och graviditetstester.

Och idag kan jag ju säga att det har varit värt varje öre.

Och inte lär det bli billigare i fortsättningen heller...

Inga kommentarer: