söndag, februari 11, 2007

Semester

Snor och hosta till trots - nu är det semesterdags och det skall bli skönt att få komma iväg några dagar.

Men tyvärr fungerar inte jag och mat ihop - jag har idag varit hungrig större delen av dagen men när jag väl börjar äta så blir jag mätt av minsta lilla, sedan illamående och som grädde på moset halsbränna from hell.

Halsbrännan tror jag beror på hostmedicinen och bara jag blir av med den här förkylningen så tror jag att mina matproblem kommer att lösa sig. Men jag har bunkrat upp med mycket bröd, youghurt och frukt. Ja, och en stor påse blandgodis så klart! Den kommer att sitta gott när halsen slutar värka! :-D

Bloggar väl i efterhand som vanligt, eftersom jag aldrig fått det till att fungera från mobilen. Men jag återkommer med rapporter!

Ps. Idag i bilen kände jag två buffningar! Först hajjade jag till när den första kom. Och funderade på om jag känt rätt. Och rätt var det var kom en till! Men men, helt säker är man ju inte... men mysigt värre är det!

Ps2. Nu TVINGAR Blogger mig att byta till nya Blogger, så jag hoppas att inget är upp och ner nu på utsidan av bloggen... ska se om jag kan byta lite template sedan också. Försökte stå emot så länge det bara gick men nu tog det alltså stopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är iaf JAG säker på att det är Esmeralda du känt buffa! Men det är verkligen inte lätt att veta första gångerna.

Ajdå, att få halsbränna är inte kul. Hoppas det är pga medicinen. *håller tummarna* Mitt illamående hade precis gått över till största delen och jag tänkte få mig en liten lugn tid innan halsbrännan satte in, men så krockade de i princip :( Fast det är bara lite än så länge. Det brukar tydligen dröja längre för varje graviditet, när magen är uttöjd, så jag hoppades lite... Passa på att äta godis medan du kan! Och som jag skrivit innan: Ramlösa kan vara jättebra mot halsbränna - och mjölk! 3%-ig. Om du fortfarande mår illa, så kan jag rekommendera Primperan. Jag fick det ett par dagar när det var som värst och vilken lättnad! Men man kan ta det i flera månader också och effekten kommer nästan direkt (tack vare suppar), så det är bra om man blir akut illamående.

Hoppas ni har det jätteskönt på er semester! Vi passade på att ta en semester bara vi två, när jag var gravid och det har varit så trevligt att tänka tillbaka på det efteråt, när man är lite mer upptagen :)

Superquinnan sa...

Härligt med semester nu och se till att koppla av och bara mysa alla tre ;) Jag har haft svårt att äta inte bara pga illamåendet men också att jag blir full i magen så fort. Min BM sa att det kan koma tidigt i graviditeten för vissa. Jobbigt de dagar då man har matlust men inte kan äta så mycket :( Jag och M ska okcås passa på att åka en gång till utomlands bara vi innan bebben kommer.. Kommande somrar blir vi ju tre :) och då kan det vara bra att ha haft lite tid för sig själva.. Ha det gott!