tisdag, oktober 11, 2005

Dag 37 - Enormt sockerbehov?

Jag är en riktig gottegris. Det suger i godistarmen hela tiden, och jag har sådan tur att jag har hittat lite halvgammalt företagsprofilerat godis… Usch, inte bra! Man skall hålla nere sockernivån om man vill bli gravid. Och med tanke på alla finnar jag får från alla hormonbehandlingar så behöver jag inte mer sådant… Men jag kan bara inte låta bli!!! Intalar mig själv att jag får unna mig det nu. Tröstätning?

Mensen är på gång, har börjat småblöda ytterligare, men den tar ut på tiden. Gjorde ett nytt test idag, negativt, vad annars. Funderar på att sluta med proggisarna för denna gång nu.

Har stött på information (svensk) där man säger att sannolikheten att lyckas med insemination är 10%. Så jag bör inte hänga så stor läpp kanske. Har gjort tre inseminationer nu, men bara två har varit bra – den första missade vi fullständigt då jag ägglossade på tok för tidigt.

Vissa dagar känner jag bara så fullkomlig maktlöshet. Som nu. Skall jag aldrig få bli mamma?


(Mitt 100:e inlägg, önskar jag kunde skriva mindre deppiga sådana bara)

Inga kommentarer: