onsdag, oktober 12, 2005

Dag 1 - Telefonsamtal

Har pratat med bmsk nu, har fått tid imorgon bitti. Får se vad gyn säger, om han tycker att det är fullständigt slöseri med tid med en insemination till, då chansar jag nog på IVF ändå. Trots allt.

Men skall prata med sambon innan. Han vill också helst vänta.

Om det inte fungerar med IVF så har jag redan funderat ut vad jag vill göra framöver. Jag tar nog en paus på 2-3 månader från all hormonbehandling och istället skall jag testa homeopati och akupunktur. Zonterapin fungerade bra på mig när jag genomförde en behandling per vecka. Men det blir alldeles för dyrt att hålla på så i flera månader. Och det är jättesvårt att få tider.

2 kommentarer:

Astillbe sa...

Hej tjejen!

Vi blev mer synkisar idag, jag hamnade på dag 3. Nu jäklar! ;-)

Har varit så superstressad på jobbet, försöker hålla mig flytande, men det är så mkt att göra... därav att jag är lite osynlig för tillfället. Skall bara jobba lite till, sedan skall jag hem. Vi får en ny familjemedlem imorgon... måste fixa lite. Berättar mer senare...

Sprutdags klockan 19 också.

KRAM!!!

Astillbe sa...

Hej giselaq!

Visst är han värd allt?! Det känner jag också, att det är värt all sveda och värk. Av pergon blev jag fruktansvärt dålig (av enkeldosen) men det räckte med att bara tänka på varför man överhuvudtaget tog den från första början, så orkade jag uthärda alltihopa. Idag har vi lagt över 20 000 kr på behandlingar, kontroller, hälsotillskott, zonterapi, stickor och tester... Men det är värt alltihopa.

Så härligt att ni lyckades, är glad för er skull! Det ger mig en strimma av hopp!

Kram!