onsdag, oktober 05, 2005

Dag 31 - Grubbel grubbel

Har haft mycket mensvärk nu under kvällen. Inte sådan jobbig som jag har när väl mensen kommer igång. Utan svagare, men det har jag för mig att jag även hade i maj pga progesteronet.

Och ja, det kan betyda både och. Alla säger att det känns som vanligt när de blivit gravid och man har mensvärk och tror att den kommer när som helst. Orkar inte mer nu. Vill bara spola fram mitt liv två veckor nu. Eller kanske till och med sex veckor. Jag vill bara bli gravid. Det är allt jag önskar, varken mer eller mindre.

Idag och igår har jag haft huvudvärk. Det känns som jag håller på att bli förkyld. Jag är även väldigt trött, somnade redan halv 9 på soffan igår och hade inga problem att somna om när jag väl släpade mig i säng vid 23-tiden. Och inatt har jag inte legat vaken så mycket som innan, däremot vaknar jag fortfarande halv 5. Det har jag gjort nu varje morgon i 10 dagar.

Jag är orolig. Och grubblar mycket. Har precis sett två avsnitt av LOST och inväntar O.C på TV:n. Det får mig iaf att koppla av en stund och tänka på annat. Eller rättare sagt, inte tänka på något alls.

Så, om någon ser storken där ute, snälla, skicka hit honom.

2 kommentarer:

mammalivet sa...

God är Herren. en tillflykt på nödens dag, han känner dem som flyr till honom.
Nahum 1:7

Herren är min herde,
mig skall inget fattas.
Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro.
Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namn skull.
Om jag än vandrar i dödskuggans dal, fruktar jag inget ont, ty du är med mig.
Din käpp och stav, de tröstar mig. Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.
Du smörjer mit huvud med olja och låter min bägare flöda över.
Idel godhet och nåd ska följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall bo i Herrens hus evinnerligen.

Psaltaren 23

Jag tänker på dig och ber för er!

Astillbe sa...

Sister - tack, det värmer otroligt mycket! *kram*

Marmelad - *ler* Du är för rolig du! Men det var ju ett smart tips att byta tumme, det skall jag göra om några dagar när jag håller mina för dig. Måtte vi lyckas nu! En junibebbe låter inte alls tokigt... *kram*