torsdag, oktober 27, 2005

Dag 17 - Bok

Har varit och hämtat ut en bok i dagarna, Infertilitet av Lars Hamberger. Jag har saknat vettig information i ämnet så därför tvekade jag inte en sekund när jag såg den. Det är en nyutgiven bok som visserligen riktar sig främst till de som arbetar inom området, men även vi barnlösa par kan ha nytta av den.

Så jag kommer nog återkomma med rykande färsk fakta - hur går det egentligen till?!

Får mig att tänka på en liten notis jag läste i Aftonbladet för många år sedan, om ett tyskt djupt religiöst par som efter de gift sig väntade på att bli med barn. BOKSTAVLIGEN! När inget hände och de tog kontakt med en fertilitetsläkare så fick de frågan hur ofta de hade sex. - Sex?! frågade paret och såg frågande ut... Nåja, vissa tror på jultomten, andra på storken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha... Ja, den var faktiskt rolig. Önska er lösning varit lika enkel, bara... Håller fortfarande alla tummar jag har! Kram!