onsdag, oktober 26, 2005

Dag 16 - Väntan igen

Jaha då var det dags för nya fina 2ww (2 weeks wait) igen. Men ärligt talat tyckte jag att jag nyss hade det! Och trots att förra cykeln blev 5 veckor så har det verkligen gått tokfort fram.

Och har man blivit beroende av bloggandet när man får dåligt samvete för att man inte hunnit skriva något? Jag har massvis med saker i huvudet jag vill skriva om men jag hinner helt enkelt inte! Och tänk att det redan är onsdag! Herregud, det är ju snart helg! IGEN!

Har mycket att göra både på jobbet och hemma, så jag har förbjudit mig själv den här veckan att sitta för mycket framför bloggar, FF, AFF eller Familjeliv. Det känns också frustrerande. Dels för att jag har gjort fyra inseminationer och jag har redan gett upp om att det kan fungera, så jag orkar inte följa med i alla inseminationstrådar ("vad tror ni", "tänk om", "vad är detta?" osv) och blir stressad när jag ser att folk som var gravida när vi började försöket nu meddelar sitt nya barn i ankomst! Humphf!

Däremot tjuvkikar jag rätt rejält i IVF-trådarna. Jag både ser fram emot det och inte.

Idag började jag med progesteronet igen. Och det är en kletig historia, men jag har vant mig nu. Vad gör man inte för att få hålla en liten en dag i sina armar?

Enligt FF är jag idag 3 dagar efter ägglossningen, men jag tror själv på 2.

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Inte stressa... skit i bloggen!

Anonym sa...

Jag håller allt vad jag kan att det lyckas för er!
Kramar greta67 från FL

Astillbe sa...

Mamselamsen - hmmm lättare sagt än gjort! ;-)

Greta67 - Tack så hemskt mycket, det värmer oerhört!

Kram på er båda!
(känner mig lite kramig idag - men visst är det väl Nalle-dagen idag?!)