tisdag, oktober 28, 2008

Urk

Sitter nu med mitt te med ingefära och citron. Samma paket som jag köpte när jag väntade Liten. Testade det i söndags, det gjorde underverk!

Sambon stekte köttfärs igår och gjorde köttfärssås. Storkok. Hela kvällen. Fy fan så äckligt det luktar när man steker köttfärs. Jag fick rusa från köket och upp på andra våning - sambon fick ta över matning av Litens gröt... Nu stinker det i hela huset och i alla mina kläder. Alltså, jag sitter här på jobbet och känner denna hemska doft.

Dessutom vaknade jag med en liten förkylning, så jag är frusen, ont i halsen och lite täppt. Inte så farligt egentligen, men allt tillsammans plus ett jävla humör gör mig inte till en rolig människa just nu.

Jag har tokmycket att göra på jobbet nu, där jag även måste använda fantasin och min så kallade kreativitet. Det är jättesvårt när jag nu har noll lust med något och jag blir än mer stressad - och än mer apatisk. Men när jag väl kommer in i en arbetsuppgift ordentligt, då glömmer jag faktiskt bort hur jag mår. Vilket är skönt.

Problemet är bara att jag är så jädrans trögstartad på morgonen.

Inga kommentarer: