fredag, oktober 31, 2008

Morgongräl

Sambon föreslog mat ikväll när hans föräldrar kommer. Stekt kött. "Jag får se om jag kan äta det", svarade jag då. Bara tanken får det att gå runt i magen på mig.

Sambon blir skitsur och börjar gå igång med att "ska det vara så här igen" och börjar gnälla över hur jobbigt HAN tyckte detta var förra graviditeten. Detta med att jag mår illa över den mesta maten och är gnällig över den.

Jag å min sida tänker på alla cylindrar. Jag blir asförbannad. Så HAN tycker att detta är jobbigt? Då kan han ta mig fan vara gravid nästa gång så får han se hur jävla roligt det är. Att sitta här och försöka jobba medan man bara mår piss. Att hela tiden rapa luft och fundera på hur man gör om man ska spy här på kontoret. Eller hur jag går ut och äter lunch efter alla andra för jag inte litar på mig själv?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Busan! Busan! Busan!
Jag kommer in på bloggen och läser om illamående och trötthet. Men vad är detta tänker jag och läser vidare längre ner. Då ser jag att du är gravid igen!! Åh, vad underbart! Stooooort grattis! Det kommer att bli underbart med syskon till Liten.

Hälsningar från Myggis och två buspojkar

Astillbe sa...

Hej Myggis!!!!!

Tack för gratulationen! Jag hoppas att du och pojkarna har det bra! Det var ett tag sedan, du får gärna skriva till mig och berätta hur ni har det.

KRAMAR!