fredag, oktober 31, 2008

Aldrig mer postafen

Åkte hem igår eftermiddag. Sov 1½ timme i soffan. Somnade sedan ytterligare någon timme på kvällen. Gick och la mig vid 21 och sov till 7.

Jag var helt klubbad, ville bara vara ifred och sova.

Dessutom hade Liten feber igår, nästan 40 grader. Han har varit feberfri inatt men vaknat en gång i timmen och gallskrikit. Det är skitjobbigt när jag inte kan förstå vart han har ont. Funderade på om han hade fått blåsor i munnen, men nu på morgonen verkar det varken vara blåsor, halsen eller öronen.

Men aldrig mer postafen. Nu sitter jag här med min band och ingefärste. Och en ask gröna vindruvor. Mår lite illa, men bättre än på flera dagar. Däremot känner jag mig trött och lite handlingsförlamad. Trögstartad. Och vi som har så mycket att göra på jobbet nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mandel ska tydligen vara bra mot illamående. I Frankrike fick jag ganska bra tabletter mot mitt och där får man absolut inte ta Postafen de första tre månaderna.

Usch för illamående, stackare.

Kram, Annah