fredag, oktober 31, 2008

Synundersökning

Jag fick ju höra när jag var gravid att om man är närsynt så ska man vänta med att byta glasögon - 80% får synförändringar med hormonerna. Och jag var i stort behov då att byta ut de gamla. Så jag väntade. Sedan fick jag höra att förändringarna kvarstår så länge man ammar. Och man skulle helst vänta 6 mån efter man slutat amma innan man göra en synundersökning.

Men jag insåg att jag fixar inte detta i två år till. Jag måste ha nya glas nu. Och det känns som att det nu är minst hormonpåverkan i kroppen (dvs att det blir mer och mer) så jag tog tag i saken och bokad en tid. Har varit där i veckan och fick med mig fem bågar hem. Jag HATAR att köpa nya glasögon. Jag tycker det är skitsvårt. Och inte EN ENDA gång har jag provat dem här hemma. Jag har inte orkat. Jag har varit som död
när jag kommit hem och inte orkat bry mig. Och idag ska de tillbaka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det svårt att välja bågar... Jag köpte faktiskt nya glasögon när jag var gravid (mer än halvvägs till BF) och styrkorna stämmer fortfarande. De glasögonen har J nämligen lyckats paja totalt, så jag fick köpa nya igen för ett par månader sedan, drygt 8 mån efter amningsstoppet. (Det blev alltså samma resultat vid synundersökningen.) För första gången någonsin valde jag plastbågar. Tänkte att de antagligen är lite tåligare och med andra ord ett bättre val när man har två busgrabbar hemma som når oanade höjder (där man gömmer sina glasögon) när de klättrar. :-o :-D

Astillbe sa...

;-) Varje morgon (när jag inte stigit upp tidigare för att jobba då) så kliver Liten ner på golvet och direkt går han till mina glasögon, vet att han inte får leka med dem, och ger dem till mig! Men jag måste ta dem annars sticker han iväg med dem... Brukar ta och gömma dem under kudden.