måndag, oktober 13, 2008

Funderar mycket

Jag har bara den känslan att jag är gravid. Kan inte förklara varför. Det bara är så.

Det är det här med juicen. Och i fredags gnällde jag högt vid bordet på jobbet att kaffet smakade skit (inte någon sa ett ljud efteråt, och själv höll jag andan när jag insåg vad jag sagt), jag har humörsvängningar (jag har aldrig PMS), jag har småvärk till och från hela tiden. Jag känner mig väldigt trött på kvällarna och jag mår illa på morgonen efter jag ätit frukost.

Apropå det där med frukosten var det något jag glömt bort. Men när jag var gravid åt jag mindre till frukost, för att om jag var proppmätt kom illamåendet som ett brev på posten.

Jag har fått massor med finnar. Stora rejäla saker, men bara en i ansiktet. Resten sitter lite varstans. Var det inte så förra gången också? Jag brukar inte dras med mycket finnar.

En annan sak som är värt att notera är avsaknad av blödning. Innan vi blev gravid fick jag alltid en blödning en vecka före mens, som varade varje dag fram till just mensens utbrott. Något jag aldrig haft tidigare eller som utblev de månader vi inte hade fått till det i sänghalmen. En blödning som SU nonchalerade totalt.

Problemet är att jag inte vet vad jag känner över möjligheten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men VAAA!!! Jesus och hans moster, nu börjar det bli riktigt intressant :-) Gissa vem som håller sjuttielva tummar och tår? Kram

Anonym sa...

Ooohhh, spännande! Det vore riktigt roligt om det skulle visa sig att du är gravid bara så där. Det verkar ju helt klart så :) Och oavsett hur det då blir med jobbet, så är jag säker på att du kommer att känna stor lycka över en Liten till.

Kram och lycka till! Annah

Anonym sa...

Åh, spännande! Kan ju säga att fast jag var i chock i början och inte alls var så glad, så när det väl sjunkit in och jag såg fördelarna med att få syskon och få dem tätt så märkte jag att jag nu är jätteglad (och tacksam för att slippa kämpa igen) och när jag väl såg den lill* nya på ul och det var en livlig rackare så kände jag mej superlycklig!
Kram Hannah