fredag, februari 24, 2006

Funderingar

Jag kunde ju inte släppa det helt ändå. Tog visserligen inget progesteron igår kväll och inget imorses. Tempen är fortsatt hög så progesteronet är inte ute ur kroppen ännu, vilket förklarar att det stora Niagarafallet inte har kommit än. Men jag gjorde ett nytt test med CB. Och om man håller det mot ljuset och vinklar det så ser man ett svagt svagt streck. En svag skugga.

Varför får jag det på mina tester för? Varför inte hos kliniken? Jag har ju testat med två olika typer av tester hemma?

Sköterskan trodde att det kunde ha varit hCG kvar i kroppen från ägglossningssprutan. Men då borde det ju ha visat sig på det första testet, som jag tog i söndags? Jag känner mig som en hycklare, att jag vill så mycket att jag ser i syne. Undrar om de på kliniken trodde mig när jag berättade att jag faktiskt fått ett positivt test.

Är det ett missfall? Mina blödningar kom ju exakt som de har gjort de övriga tre gångerna jag tagit progesteron. Det var inga överraskningar där.

Eller orsakade jag själv missfallet genom att sluta med progesteronet?

Nu har jag i alla fall lagt undan alla tester, böcker och annat och stuvat ner i en låda.

Måste försöka gå vidare.

3 kommentarer:

Astillbe sa...

Tack gumman. Det var säkert något skit med testet. Tråkigt att det skulle inträffa nu av alla gånger.

KRAM!

Anonym sa...

Usch vad hemskt att gå igenom detta igen!! Många, många tröstkramar till dig.

Astillbe sa...

Tack Tinselflickan - kramar tillbaka.