måndag, februari 13, 2006

Dag 36 - Ruvardag 8

Idag fortsätter de inbillade graviditetsymptomen. Reagerade imorses på att jag sprang på toaletten dubbelt så ofta som normalt. Och jag är så in i bomben stentrött. Det känns som jag inte riktigt är "med". Blev inte alls mycket gjort idag på kontoret, får skärpa till mig imorgon.

Så ikväll skall jag gå och lägga mig i tid, vilket blir typ snart. Vet bara inte hur det skall gå till när brödet skall jäsa i 30 min till innan det skall in i ugnen i 60 min. Sambon vägrar ta hand om brödet, det vågar han inte med rädslan för att ta ut det för tidigt/för sent. Men han får ta det vare sig han vill eller inte. Men jag fortsätter att aspirera till bullmamma. Dock brödmamma idag.

Om jag testar negativt så kommer jag sakna min mage. Jag kommer sakna känslan att vara två. Kommer att känna mig oändligt tom. Vi var ju två stycken under några dagar, även om det "bara" var ett pyttepytte embryo. Det var i alla fall något som levde och delade på sig - en bit av mig och en bit av mannen. Något som vi och en hel stab med läkare, sköterskor och laboratoriepersonal varit med om att skapa. ;-) Romantiskt...

Varje kväll har jag en ritual. Den har jag gjort sedan dagen efter äggplocket. Jag tar min majskudde och värmer den i micron. När jag sedan krypit ner under täcket så lägger jag den på magen och bara njuter. Njuter av att den kan vara en högvinst där inne. En liten bulle till bullmamman. Sedan somnar jag gott med katterna runt omkring mig.

Inga kommentarer: