måndag, februari 20, 2006

Dag 43 - Trött

Sverige ligger under i hockeyfinalen. Jag brukar aldrig ge upp en match, men nu är jag så trött. Så jag skall nog titta på resterande med halvslutna ögon från sängen. Mensvärken (den riktiga) har börjat sätta fart. Det sista hånet. Nådastöten.

Vi har inte haft någon bra chans idag, sambon och jag, att prata igenom det som hänt, eller det som skall hända. Ingen av oss har mått speciellt bra idag och det har varit tufft på jobbet att kunna koncentrera sig.

FL skrev en tjej idag att bara köpa en IVF (och inte en tre-pack) är som att vinna på lotteri för att bli gravid. Kändes misströstande. Särskilt som det var vår egen läkare som rådde oss till att bara ta en. Så nu står vi där med en misslyckad IVF och inte en enda eskimå i frysen.

Bara att börja om.
Snart.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni fixar det här. Det känns tungt och tomt nu men ni kommer igen. Ni kommer att få kraft genom er själva, genom varandra och den kärlek ni känner, samt längtan efter ett nytt liv - ert kommande barn. Jag ser er redan som föräldrar. Föräldrar som kämpar för det barn som ännu inte fötts, men som en dag kommer att ligga i er famn. Vägen känns lång nu, men för varje dag som går så är ni en dag närmare målet. Kram

Astillbe sa...

my - tack för dina vänliga ord! Du har skrivit flera otroligt fina kommentarer till mig, de värmer oerhört mycket.

Jag känner lite som du säger. Jag känner en enorm kärlek till ett barn som inte finns än. När jag tänker på det och fantiserar om det känner jag så starkt. Något väntar där ute, jag hoppas bara att det inte dröjer länge till.

Tusen tack *kramar om*
Sov gott.

Anonym sa...

Är ledsen för er skull, vet hur det känns men ge inte upp er tur kommer kanske inte idag eller imorgon men den kommer.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Men vännen!
Klart att det inte är ett lotteri. Chanserna ökar något otroligt med IVF mot att bara försöka själva. Och allt gick faktiskt bra... utom det där sista, men nästa gång går den sista biten också bra och ni sitter där med ert positiva test.

Det är så tungt att prata om sånt här, och det måste göras vid rätt tillfälle inte framför tv:n samtidigt som man slänger i sig hämtmat.

Jag liksom du har en del att prata med min partner om, och jag ska försöka boka in prattid och kanske kombinera det med något gott att äta.

Anna sa...

Astillbe,vännen
Trots allt är det 70% som misslyckas vid första försöket. Det är väldigt många. Det är en hel massa tur inblandad, men man ökar ju chansen oerhört genom att IVF:a istället för att försöka på egen hand.
Jag vet att det känns pissigt just nu, men man kommer igenom det, jag lovar.
Ta hand om dig och er nu, prata, gråt och ät choklad.
Bamsekram
Moffan/Anna