torsdag, februari 16, 2006

Dag 39 - Ruvardag 11

Igår kväll fortsatte det svaga molande. Ibland kändes inget alls. Försökte känna efter hela tiden - är jag illamående ikväll igen? Är jag helt slut som tidigare eftermiddagar/kvällar? Är jag illamående på kvällen som tidigare kvällar?

Men nej, jag tyckte inte det, kanske för att jag kände efter för mycket? Men så stog jag och vek tvätt och - ooops - blev jag inte lite yr där? Och en stund senare igen? När jag bar upp tredje tvättkorgen (vaddå ligger efter med att vika tvätt???) då kände jag att jag var helt slut. Men normalt helt slut eller vaddå?

Och imorses så var jag faktiskt väldigt illamående. Det var ingen inbillning, det började direkt efter frukosten.

Och jag är trött. Men det kan väl lika gärna bero på att jag kommit i säng vid 23 varje kväll den här veckan och gått upp klockan 05???

Varje toabesök börjar med en bön och slutar med ett tack. Än så länge inget blod.

Ghaaaaaa - man är ju snart ett psykfall.

Om det är någon som tror att den skall få läsa genomtänkta inlägg från mig de närmaste dagarna får nog tänka om och återkomma typ om en vecka eller så. För just nu är jag så osammanhängade och knäpp som jag kan bli. Och inte lär det bli bättre.

10 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nej då! Vi tror inte alls att vi ska få sammanhängande inlägg eller kommentarer om det värlspolitiska läget just nu. Herregud du ruvar ju!!!!

Mina tummar är hårt hållna hela tiden (i alla fall mentalt)

Astillbe sa...

Hehe, min hjärna går på högtryck för tillfället, som en ultrasnabb plockning av blomblad - är gravid, är inte gravid, är gravid, är inte gravid, är gravid, är inte gravid, är gravid, är inte gravid, är gravid, är inte gravid... ;-)

Astillbe sa...

... är gravid...

Kom på att jag kanske skulle avslutat där istället! :-D

Anonym sa...

och jag för min del tycker att det är väldigt trevligt att läsa osammanhängande inlägg.. :-) Jag hoppas hoppas hoppas!!! Och tror..!

*kram*

Anonym sa...

Skriv som du vill! Det har ingen som helst betydelse just nu. Illamående är BRA, det vet jag i alla fall :-) Oj vad jag tänker på dig och hoppas för er skull!

Anonym sa...

Tänker på dig en massa! Och hoppas verkligen att det gått vägen!

Anonym sa...

Men Busan då...vilket tusans psykfall du är. Skriver bara en massa strunt hit och dit som inte har nån rim och reson alls!!! *asg* Nädå, jag tycker det är SKITSPÄNNANDE att läsa. Vågar ju knappt öppna sidan nu för tiden...hihi... *kram*

Astillbe sa...

Jösses vad kommentarer! På ett sådant fullständigt svammelinlägg!!!

Tack tjejer för att ni stöttar mig, trots att jag är ett halvt psykfall just nu. Det behöver jag verkligen!

Kram!

Anonym sa...

Hoppas och håller tummarna för dig! Försök att inte känna efter för mycket bara (svårt, jag vet...), mina symtom kom inte med en gång utan det tog ett par tre veckor. Så du kan ju vara gravid utan att du faktiskt känner något alls :-) Jag själv har mått hur bra som helst, inget illamående eller så, så det är inget "måste" att må illa!
Som sagt, håller tummarna!

Anonym sa...

Jo man behöver inte må illa gjorde jag inte med första som kom till genom insemination. Känner också igen det här med värken, fick också en liten blödning. FAst från början var de två och det var "bara" en som kom ut. Håller också tummarna.