torsdag, mars 23, 2006

Trött på vintern

Nu är jag så in i bomben trött på snö, kyla, vinter, is, halka och skrapa bilrutor. Imorses var det -8 när jag körde till jobbet. Sedan skingrades dimmolnen och det såg ut att bli en fin morgon. Men så plötsligt börjar snön vräka ner. Och nu? Nu är det blå himmel igen men iskallt...

I söndags var det underbart härligt i solen. Vår termometer visade 24,5 grader i solen på eftermiddagen och vi rusade ut, dammade av bänken och satt där och bara njöt av värmen i ansiktet ätandes massa glass med all snö runt om oss...

Det är snart april. Och vi har fullt med snö över hela tomten. Vår trädgård är proppfull med lökar av snödroppar, krokusar i alla färger, flera sorters påsk- och pingstlijor och massa andra vårblommor. Och allt ligger för tillfället under ett tjockt täcke av snö, uppskattningsvis mellan 20 och 30 cm. Vid det här laget skulle vi redan fått flera blommor... suck.

Jag är en sommarmänniska! Vill ha sol, värme, trädgårdspåtning, grillkvällar och sena kvällar utomhus med rödvin (om jag ändå aldrig blir gravid) och framför allt - semester.

Önskelista:
1. Barn
2. Sommar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skriver under på din önskelista.
Kram!

Astillbe sa...

;-) Jag hoppas att det blir en kanonsommar nu iaf, något måste jag väl få som kompensation för att jag får vänta så länge till nästa försök...

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Och jag skriver också under på önskelistan. Precis så ser min lista också ut.

Fast jag gillar faktiskt vintern, tycker bara att det är nog med roligheter nu...

Anonym sa...

vill också ha sommar! April, och fortfarande snö.. i SKÅNE?! *suck*