tisdag, mars 07, 2006

Äggande tider?

Går och väntar på ägglossning. Men hur troligt är det att jag får en bra sådan efter IVF:en? Och om det var ett mf jag fick?

Jag vet inte vilken dag som är vad. Det har nu gått 4 veckor och 4 dagar sedan äggplocket och jag har tyckt att det hela tiden känns som om att det kanske är på gång...?

Började testa med stickor i fredags och jag har fått utslag varje dag, men inget av dem är starkare än kontrollstrecket. Det verkar snarare som att det blir svagare. Därför trodde jag att jag hade ägglossning i helgen, men icke. Tempen är fortsatt låg.

Trots att jag intalat mig själv i ett tidigt skede att detta förmodligen blir en kass cykel så infinner sig ändå hoppet, oron, letandet och analyserandet som vanligt.

Bha! Vill reklamera min kropp. Vi kan skicka människor till rymden och låta dem på på månen och reparera satelliter. Men det går fan inte att göra mig på smällen!

Jag? Grinig?

Inga kommentarer: