lördag, mars 11, 2006

Spinner som en katt

Förhoppningsvis har jag nu haft ägglossning. Det känns som att denna cykeln kan bli antingen eller.

Antingen så kan jag få en dunderägglossning som en bieffekt av alla hormoner jag tog förra månaden eller så blir det tvärtom - magplask.

Cyklerna efter hormonbehandlingar tidigare har inte genererat något utan kroppen har satt sig på tvären. Vilket jag förutsatte även denna gång, men ta mig tusan om jag inte fick ägglossning ändå. Idag har jag känt en svidande känsla i livmodern och avtagande värk i äggstockarna. Dessutom har jag fått en liten blödning - kan bero på sår i slemhinnorna eller en liten blödning som uppstod när ägget släppte. Brukar aldrig blöda vid ägglossning annars.

Nåväl, gräsänka är man. Jag tittade på katterna idag när de låg och myste i solskenet - insåg att jag är som en belåten spinnande katt. Sambon är iväg i helgen men vi hann få till det och nu är det ytterligare fjorton dagar väntan. Igen. Men just nu känns det som att vi lyckades bra. Sedan får vi se om det räcker.

Inga kommentarer: