torsdag, augusti 31, 2006

Utmanande

Jag har gjort en omedveten utmaning idag. Jag har tagit på mig vita jeans.

För en stund sedan har jag avklarat förmiddagens toabesök - inget spår av något blod. Men jag såg något annat! Jag hade dessa jeans på mig under min jobbiga torsdag förra veckan och inte använt dem sedan dess. Jag synade dem imorses för att se om de var skitiga, men de var ok. Nu såg jag att det syns ju jättetydligt (ja, jag ser det tydligt) på innanlåren av byxorna, fläckar från progesteronet!

Shit! Förhoppningvis ser andra det bara som en skuggning, men jag kommer inte att sitta bredbent idag på lunchen, den saken är ju klar. Inte för att jag brukar det men ändå. Får gå här i korridoren med små nätta steg, och ihoppressade lår.

För de som inte känner till det blir det lite flottiga fläckar från progesteronet (någon dm ner på låren), har man mörka jeans på sig kan de se ut som man kissat ner sig. Eller något. Jag brukar kolla och byta ofta, men här har jag uppenbarligen missat det helt.

Skitsamma. Blir jag bara gravid kan jag gå runt med vad som helst. Eller inget alls. Nästan iaf.

7 kommentarer:

Astillbe sa...

Hej!

Funderade på kjol idag men vädret såg inte så roligt ut, och jag är en frusen själ!

Jag tar en proggis klockan 5:30-6:00 någon gång och går och lägger mig igen (därför jag är så trött hela tiden). Sedan tar jag en ny vid 14-15 på jobbet (den som kletar av sig) och sedan en när jag går och lägger mig vid 22-23.

Jag måste nog även ha haft byxorna på mig i onsdags när jag tänker efter, det kan inte vara möjligt att allt det kommer från 1 proggis... sprang omkring i Göteborg och fick sätta mig på en bänk efter ett toabesök så att den inte skulle komma ut med en gång. Passade på att titta lite på bebisar! ;-)

Självklart kommer jag in igen, varit inne innan men är lite dålig på att lämna avtryck!

KRAM!

Anonym sa...

Det där med vita byxor ... jag kan inte den grejjen. Jag sätter mig nästan aldrig i smuts så att det blir synliga fläckar. Men har jag vita byxor ... då minsann sätter jag mig i allt.

Du är enormt modig och helt säkert lägger ingen annan än du märke till att det syns lite proggis rester.

Massor med nya inlägg från dig idag ju!! Jätte roligt. Sköt om dig.

crrly sa...

:-D Knasigt!

Trosskydd...?

Astillbe sa...

crrly - *fniss* Hade inget med mig då, brukar stoppa lite papper istället om jag inte har, men den dagen var inte som alla dagar... Så det mesta blev väl lite bakvänt.

Jag kör med de där "trosskydd och binda i ett", vanliga trosskydd skyddar inget alls. Men jag vet inte om det "ångas" ut eller vad, för helt hjälper inget... ;-)

Anonym sa...

Spänningen är oliiiiidlig! :) Hoppas av hela mitt hjärta att det är er tur nu.

Du kan inte se scrapping-mappen efetrsom jag inet är PLUS-medlem på fl mera. Men om du kikar in i mitt bildgalleri där så hittar du mina senaste alster :)

Tingeling sa...

spännande, spännande! håller tummarna till max, verkligen! :)

Anonym sa...

Åh, så spännande! Du verkar vara på gott humör, det är bra!