fredag, augusti 25, 2006

Hemsk natt

Kunde inte somna igår. Låg vaken länge, försökte tänka på annat men tankarna vandrade hela tiden tillbaka. Sov dåligt och oroligt. Tankarna har malt hela tiden och spelat upp gårdagens händelser gång på gång, som en dålig film som aldrig tar slut. Jag trodde att jag skulle kunna koppla av bättre när jag kom till jobbet idag, kunna koncentrera mig på annat och släppa de malande tankarna. Men icke.

Hade jag kunnat hade jag säkert tagit minst en halv flaska rödvin igår kväll när jag kom hem för att slappna av och jag hade säkert kunna somna mycket bättre då. Det är så mycket känslor som rasar i mig fortfarande.

Igår kände jag först än lättad och jag var gråtfärdig. Sedan blev jag illamående och därefter kände jag en fruktansvärd ilska. Jag kände mig speedad och jag hade myrornas krig i övre magen trots att allt var över. Och känslorna finns kvar än och de pendlar upp och ner, fram och tillbaka.

Enda fördelen är att jag har nog inte tänkt så här lite på vår IVF, embryo etc på väldigt länge. Men det är allt.

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Hoppas det inte är någon som gjort dig illa?! *orolig*

Kram!

Anonym sa...

Låter inget vidare, det är ofta så när det förflutna kommer tillbaka och spökar. Hoppas att det inte är allt för allvarligt.
Kram.

Astillbe sa...

Ingen som gjort mig illa fysiskt iaf. Så mycket kan jag säga.

Men det är mycket jag har tryckt undan och inte orkat tänka på, på många herrans år.

Tack vänner. *kramar om*