fredag, augusti 11, 2006

Spraydag 30 - Sprutdag 10

Vaknade imorses och kände att nu jävlar har de (äggblåsorna) växt! Jag la mig på mage igår kväll och somnade utan problem. Imorses när jag vaknade så tänkte jag dra mig några minuter och la mig på mage! Nu vet jag hur det kommer att kännas när jag blir gravid!

Magen är svullen - inte så att den står ut mer men den är hård och nu känns äggstockarna mycket mer än igår. Så jag hoppas att det finns många som göds där inne.

På eftermiddagen gick jag till apoteket för att hämta ut mer Gonal-F. När jag satt där i kön såg jag att den snälla kvinnan, som hjälpt mig innan och som jag pratat mycket med, var i tjänst. Ytterligare en apotekare satt med recepten - en man som såg sur ut. Jag bad till de högre makterna att få kvinnan - mannen såg inte ut som han skulle hjälpa mig att ge mig sprutorna på mitt utgångna frikort.

Jag blev bönhörd! Jag fick kvinnan och jag förklarade hur det var, att receptet var från igår (när kortet fortfarande gällde), att bokning gjorts igår, att jag fick receptet sent på eftermiddagen, letat efter det i Göteborg och att man på Apotekscentralen sa att jag inte skulle behöva betala om jag hämtade det idag. Och jag fick det på kortet! Jag behövde inte betala ytterligare 1800 kr!

För övrigt är det som innan. Trött. Illamående. Matolust. Värkande äggstockar. Grubblar en del. Men ändå på gott humör.