torsdag, augusti 17, 2006

Lite bilder

Jag har blivit mycket dålig på att lägga in bilder i bloggen. Så här kommer lite bilder.

Så här har det sett ut varje kväll när jag tog Menopur och Gonal-F.

Menopur är de tre små glasampullerna till vänster, spruta samt kanyler till den i mitten. Längst till höger ligger den enklare Gonal-F sprutan/pennan som inte behöver blandas.

Det här är använda sprutor och kanyler enbart från de här 13 dagarna.
Det blev några stycken...

Ingen här som tror mig om jag säger att jag egentligen har sprutfobi? Det har jag, jag har visserligen övervunnit att ge mig det själv, men jag kan fortfarande inte se när andra sticker i mig. Eller i någon annan heller för den delen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det har jag tänkt på, hur man klarar alla dom sticken om man är spruträdd...
Skönt att höra att du klarade det trots allt...

Astillbe sa...

Både jag och sambon gömmer huvudet bakom kudden när vi ser på ER och de sticker eller skär i någon...

Jag trodde länge att jag inte skulle fixa det, men målet helgar medlen eller nå't. Längtan är så stark.

Men det tog lång tid innan jag väl fick till det första gången och känslan efteråt var som jag bestigit Mount Everst...