torsdag, augusti 24, 2006

Ruvardag 7

Nu inleds snart den andra halvan av den här väntan.

Jag säger andra halvan redan nu, eftersom jag vid ruvardag 14 skulle motsvara 16 dpo* och då vet jag mer åt vilket håll det här lutar åt. Och när det är dags för test kommer jag med största sannolikhet vet om vi har misslyckat eller ej, eftersom Sahlgrenska sätter sina testdagar långt fram. I mitt fall blir det då 20 dpo.

Idag har varit en fruktansvärd dag av en helt annan anledning som jag inte kommer att blogga om. Inte idag i alla fall. Det har inget med mitt liv idag att göra eller med vår önskan att få barn. Vi kan väl säga att mitt förflutna gjorde en snabb visit. Och jag är glad att det är över och jag hoppas att jag nu kan avsluta det kapitlet i mitt liv och lägga det bakom mig. Jag känner mig lyckosam som idag fått bra stöd av vänner och familj.

Så idag har mina tankar varit på helt andra ställen än i min mage. Men vid några få tillfällen har jag känt av där huggen var igår, men som sagt, det kan vara helt andra saker. Jag tycker att brösten värker mindre, men är lite mer spända istället. Kanske Pregnylen som försvinner nu och istället känner jag av progesteronet. Och progesteronet var det kämpigt med idag eftersom jag inte direkt kunde sitta ner en längre stund när jag väl kunde ta det en timme senare än normalt.

Och apropå bröst så tyckte jag att de kändes svullna imorses. Nämde detta för sambon som bara log och skakade på huvudet. Han skämtade istället och sa att de istället har börjat peka nedåt! HA! Jag sa till honom att han istället skall vara jävlig tacksam för att han har en flickvän där de fortfarande pekar framåt, det är inte alla som har det i hans ålder! *fniss* Bäst att passa på att uppskatta dem nu, mitt mål är ju att bli mamma och brösten lär ju ändras då. Men det bekommer mig inte alls.

Men bäst av allt idag var att jag fick ge vännen T en stor grattiskram!

*Days Past Ovulation - Dagar efter ägglossning

1 kommentar:

Anonym sa...

Hugg i magen var exakt vad jag kände när min implantation var!! Under ett och ett halvt dygn pågick det. Oooohhh, vad jag hoppas att det är det du har känt!!!!