måndag, augusti 14, 2006

Spraydag 33 - Sprutdag 13

Sista spraydagen.

Sista sprutdagen.

På morgonen åkte jag till Sahlgrenska för östradiolprov och VUL. Ultraljudet visade enligt läkaren att allt såg mycket bra ut. Jag hade ca 10-12 äggblåsor, allt från 10 mm upp till 20.

Och de känns verkligen idag. Jag känner mig som hönan Agda som går runt och bär på en massa ägg. Det känns extra mycket varje gång jag sätter mig ner, då känner jag hur de ändrar placering därinne.

Det bestämdes att det var dags att boka in äggplock. Äggplocket blir på onsdag förmiddag och jag har ikväll (21:00) tagit den sista sprutan - Pregnyl som är en äggmognadssputa. Sista puffen med Suprecur tog jag vid lunchtid.

Det är många känslor som rasar inom mig. Glädje. Sorg. Oro. Spänning. Känner att jag kan börja asgarva lika lätt som att brista ut i tårar.

Snälla, låt det gå vägen där här gången.

11 kommentarer:

Anna sa...

Jag håller tummarna för dig!!

Anonym sa...

Önskar er all lycka! Håller själv på och sprayar för fullt..

Håller tummarna!

Anonym sa...

Åh, vännen - jag håller mina tummar för er!

Hoppas allt går bra på onsdag. Många, många kramar!

Mina sa...

Så spännande! Lycka till på onsdag, jag hoppas allt kommer att gå bra!

Kram!

Anonym sa...

Oj vad jag håller tummarna för dig! Hoppas verkligen att det lyckas den här gången!

Anonym sa...

Håller bägge tummar stenhårt för dig, tänker på dig,
kram!

Solkatten sa...

Du har mina tummar också.

Lycka till på onsdag!

Anonym sa...

Lycka till imorgon!
Håller tummarna hårt!

(((kram)))

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Åhhh, jag håller tummarna stenhårt för dig nu. Hoppas att de plockar ut GULDägget!

Kramar

sjbengtsson sa...

Tänker på dig imorgon =)

Anonym sa...

Heja heja!! Håller båda tummarna hårt hårt.