söndag, augusti 20, 2006

Ruvardag 3

Embryot har fått ett namn!

*trumvirvel*

Axl!

Jag har funderat på ett arbetsnamn men sambon har innan uttryckt att han inte vill ge ett namn, kanske för att inte fästa sig för mycket, kanske för att skona sig själv från smärta den dagen man inser att ett nytt misslyckande är ett faktum.

Så imorses så frågade jag honom om han tänkt på något arbetsnamn. Han svarade direkt utan att tveka och log mot mig. Det fanns alltså någon mer som funderat på detta! Så Axl blir det! :-D

Vid förra försöket kände jag att det var absolut en "kille", som sista tiden fick heta Pricken (låter mer som namnet på en hund) men det var för att han var just en liten prick på skärmen efter återförandet. Vi hade inget direkt namn.

Under behandligen den här gången har jag känt att nu jäklar blir det en tös. Det har känts så starkt i hela kroppen, att det* kommer bli ett flick-embryo. Men efter insättningen inser jag att jag åter tänker på embryot som en han. Så därför mina vänner, blir det Axl!


* det är i det här fallet inget annat än en tanke, känsla. Eller kalla det fantasi.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt namn!!

Om det lyckas och det blir en kille kanske den kan få heta det i andranamn då*s*

Tingeling sa...

Heja Axl!! Det är en cool liten människa där inne, det känner jag på mig! Inte länge tills ni förhoppningsvis träffar honom/henne! 1000 lyckokramar och -sparkar!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Heja AXL, nu får h*n klänga sig fast där inne för allt h*n är värd!

Jag håller tummarna för er alla tre!

Astillbe sa...

Haha, hade jag fått välja hade det nog blivit något mer sockersött tror jag. :-D

Fast sambon vill nog ha en tuff liten kille! ;-)

crrly sa...

Hej Axl! Se nu till att stanna där i en nio månader! :) Du trivs väl? Känn så mjukt och skönt du ligger...

Jenkins sa...

Hej!
Lämnar ett ltet fotspår.
Grattis! Underbart!
Axl var ett fintnamn tycker jag!

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit för ett par dagar sedan och har inte hunnit läsa allt, men jag har tydligen kommit när det händer grejer! Jag hoppas SÅÅÅÅ att ni ska få ett litet barn!! Håller tummarna hårt. Har inte själv gått igenom IVF, har fått barn "spontant", men är intresserad av detta med att ha svårt att bli gravid, eftersom det finns flera i min omgivning som har/har haft det. Jag vill gärna förstå. Sedan hann jag längta väääldigt länge efter barn, jag också, men det var av andra orsaker. Men varje gång jag såg barn, eller ännu värre, någon placerade ett barn i famnen på mig, så bara jag skreeeek inom mig: "Varför får alla andra, men inte jag?". I smyg provhöll jag någon gång i en parkerad barnvagn som jag gick förbi, för att låtsas lite för mig själv :)

Superquinnan sa...

Fint namn... Arbetsnamn ska man alltid ha :)

Anonym sa...

Hej igen, blir en gnutta orolig när du inte skrivit på två dagar, tycker det ser ut som om du skrivit varje dag tidigare, hoppas allt är bra. Måste säga till dig, att du MÅSTE ta det lugnt!! Du skrev att du flängde runt på stan. Nej, du måste, måste ta det lugnt. Även om jag blev gravid utan assistans, så höll jag på att få missfall bara av att vara på jobbet och den stressen där. I övrigt gjorde jag inte så mycket. Var sjukskriven resten av graviditeten. Var rädd om dig och framförallt lilla fröet!

Astillbe sa...

annah - tack för din omtanke *rörd* Hann inte skriva något igår, jag bloggar mycket i mitt huvud men det är inte ofta jag får tid att skriva ner det, och långt ifrån allt det jag vill skriva om.

Jag försöker att ta det lugnt och inte stressa, vilket jag har en benägenhet att göra ibland. Men jag tror att jag är rätt lugn, det som stressar mig är möjligtvis risken att vi inte får behålla embryot. :-(

Välkommen hit förresten! *kram*

Kajsa Bergman Fällén sa...

Heja Axl! :-)

Håller tummar och tår!

Kram