fredag, augusti 25, 2006

Ruvardag 8

Förfärligt trött. Tankarna som malt i huvudet bleknar sakta bort. Det har varit en jobbig dag, och inte lättare för att det varit mycket problem på jobbet som gjort allt värre. Irriterat och grinigt. Men spänningarna släpper och jag känner mig trött och ledsen.

Till råga på allt vräkte det ner regn tidigt på kvällen trots en rätt hyfsad dag, jag trodde vi skulle klara oss utan det. Jag vill inte ha mer regn och inte heller mina blommor.

Apropå blommor så slog en av mina liljor ut idag. Den "förplanterade" jag inomhus i mars och den är så otroligt vacker. Skall försöka komma ihåg imorgon att ta kort på den och lägga ut här. Såvida regnet inte slagit sönder den.

För övrigt känner jag mig lite panikslagen över att jag tycker värken i brösten börjar mattas av. Det är den enda direkta "symptomen" jag känner av. Men det är ändå för tidigt att värken i brösten skulle ha något med en graviditet att göra. Men det är ju allt jag har...

Jag ska nu ta och jaga in katterna (de är ute och busar på kvällarna efter att vi kommit hem från jobbet), värma kudden och sedan krypa till sängs med handen mot magen ihop med böner och förhoppningar om att han naglat sig fast ordentligt, delar på sig för fullt och tänker stannar där inne tills det är dags för sommar igen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska hålla tummarna för dig varje kväll!

crrly sa...

Vad jobbigt du har haft det, så jäkla typiskt att det är en massa skit som kommer just nu. Bra att du har stöd i alla fall. Försök att bara blockera bort allt det jobbiga, även om det är lättare sagt än gjort...

KRAM!

Anonym sa...

Oj som jag hoppas gumman. Tänker på dig massor så klart. KRAM.