onsdag, augusti 30, 2006

Serier

Hjälp mig att slå ihjäl lite tid och få mig att tänka på något annat! Jag tänker bara på OM - OM INTE... Det är ju typ beräknad inte mens idag.

Så... Det enda som är bra med att sommaren är slut är ju att nu börjar alla serier. Vilka är era absoluta favoritserier som ni inte tänker missa i höst (Sverige- och USA-takt)?

Själv tittar jag nu på Veronica Mars, andra säsongen, som är himla bra. Två andra serier som jag definitivt ser fram emot (kan knappt bärga mig!!!) att de börjar igen är Grey's Anatomy (säsong 3) och Invasion (säsong 2). Alias är ju tyvärr slut så den hamnar inte med här.

Andra serier som jag följer men är lite trött på är DHW, Lost, 24 och Prison Break.

Vilka är era top-3 serier?

15 kommentarer:

Anonym sa...

hmm. Gilmore Girls, Greys Anatomy och Veronica Mars tror jag. Iaf just nu.

tänker på dig! *kram*

Anonym sa...

DHW, Greys Anatomy och alla Vänner-avsnitt och jag kan se om hur många gånger som helst :-)
Och... Ghost Whisperer tycker jag också är bra men den slutar nog gå nu för den har gått över sommaren.

Kram kram

Anonym sa...

24 är min all-time favvoserie.
Sen gillar jag Deadwood, men det är nog för att vi köpt boxarna och sett alla avsnitten efter varandra.
Sen finns det en massa serier jag kan se då och då, som typ CSI, Vänner, alla engelska deckareserier...

Astillbe sa...

Paula - ja just det, GG, men jag har missat de så himla mycket. Tänkte ta igen det på DVD sedan. Typ från säsong fem eller något. Men visst är V Mars bra?! Hörde talas om den, gillade man Alias skulle man tycka om den. Mkt bättre än andra "ungdomsserier" som O.C etc. Tack för att du tänker på mig! *rörd*

Tilda - haha, du ligger ju efter i GA - förstår inte att du inte velat se klart säsong 2!!! Trodde jag skulle bli tokig när jag såg sista avsnittet - hur skall jag klara mig till oktober? Men det har gått bra. Kram!

Tina - 24 kan jag inte släppa när jag väl börjar titta på den. Så när jag avklarat V Mars (ca 6 avsnitt kvar) tänkte jag köra säsong 5 på 24! Deadwood har jag aldrig sett, vad handlar den om?
Kram!

Anonym sa...

din blogg har gått och blivit min mest bevakade... och ja, V Mars är riktigt bra, både jag och sambon är positivt överraskade, var lite oroliga att det skulle vara en ny OC men så är det ju inte alls. så nu slukar vi flera avsnitt om dagen, och har snart tittat igenom första säsongen... *ler* ta vara vännen!

Anonym sa...

"Grey´s anantomy" absolut. "Csi", "Desperate homewifes".

Mina sa...

So you think you can dance slå dem alla (om man nu kan kalla det en serie)! Tyvärr tar den slut nu på fredag men förhoppningsvis kommer det snart en ny omgång. Jag gråter varje gång jag ser det, de dansar ju så fint... *fniss*

Anonym sa...

Hmmm, de serier som jag kan bli sittande framför är CSI och Desperate Housewifes. Kollar nästan aldrig på TV nu för tiden och jag hoppas att du också snart kommer att ägna kvällarna åt amning, blöjbyten och nattning istället! :-D

Linda sa...

Greys anatomy, The unit och desperate housewifes... Jag längtar så jag kan bli galen efter greys anatomy men den går ju i repris på eftermiddagrna nu, det är bra!

Anonym sa...

Hmmm... Veronica Mars, Six feet under och Gilmore girls tror jag...

Anonym sa...

Greys Anatomy är min absoluta favorit. :-) Om jag skall nämna 2 till (där det fortfarande finns nya avsnitt) så blir det Cityakuten och 24.

Dessutom kollar jag oxå på Idol, men det var väl inte den typen av program du menade nu. Följer (men är lite trött på): Lost och 4400, fast jag hoppas kunna skippa minst en av dessa serier när de börjar igen. ;-)

Anonym sa...

Men men vad spännade..
Hmm... Gilmore Girls, Desperate Housewifes & en ny serie som heter christine...

Anonym sa...

Jag missar inte:

Cityakuten, Lost och hmmmm ... sen tycker jag om att gråta så jag ser alla avsnitt av Extreme Home Makeover :)

Jag håller alla tummar för dig vännen, tittar in här minst fem gånger varje dag :)

KRAM

Astillbe sa...

Oj, så mycket att kommentera! Roligt roligt!

So you think you can dance - den har jag missat den här säsongen, men jag såg förra säsongen + att jag har den på datorn. De är så fruktansvärt duktiga! Måste se finalen på fredag iaf (sett 2 avsnitt säsong 2). Jag gillar framför allt kusinerna, jag hoppas de är kvar!

CSI tycker jag är bra, men det är ju ingen "följetong" direkt, så missar jag några avsnitt så gör det inget. Lite synd att de tappat ramhistorien, jag tyckte att det var mer av det i början. Och jag gillar bara CSI Las Vegas, de andra är dåliga copycats tycker jag! ;-)

Just det ja! 4400 har ju börjat i USA igen! Sändes i somras så där har jag x antal avsnitt att titta på. Får se om det blir före eller efter 24 avsnitt av 24!

Någon som såg Revelations? Den tyckte jag var superbra! Tyvärr kommer ingen fortsättning, den för för kontroversiell för USA.

Cityakuten såg jag mkt på innan, men när Mark dog, dog även en stor del av seriens karisma tycker jag. Då är ju Grey's Anatomy bättre!

Två superbra serier som tyvärr är slut är ju Alias och Third Watch. De saknar jag, även om Alias säsong fyra och fem var så där. Vänner så klart också, men de var roligare i början, än sista säsongen. Joey är rätt ok.

Christine - aldrig hört talas om?

Ingen som sett Invastion?! :-D

Kan ju tillägga att jag hellre nu för tiden ser på serier än filmer!!! Försöker klämma in något avsnitt innan jag går och lägger mig, har ju inte så mycket fritid (som inte har med huset att göra iaf!).

Anonym sa...

4400!!! Den hade jag till och med glömt :) DET ska bli spännande!