lördag, augusti 26, 2006

Ännu en natt

Ännu en dålig natt har passerat. Lyckades somna relativt fort igår kväll men vaknade klockan 04 och var fullständigt klarvaken och kunde inte somna om. Försökte lägga mig på magen, men jävlar vad ont det gjorde - i brösten! Jag som tyckte att värken mattats av, istället är det tvärt om. Så att sova på mage var det inte tal om.

Slumrade mig fram till halv sju då jag gick upp och tog en progesteron och kröp ner igen. Somnade någon timme senare och vaknade som en död klockan åtta när väckarklockan ringde. Stängde av och sov till klockan var över nio och sambon väckte mig.

Och vilken natt av drömmar. Jag har drömt mardrömmar om mord och något djur som var på väg att attackera mina fötter (vaknade av att jag ryckte till ordentligt i benen). Jag har haft sex (med sambon) och jag har gråtit på en begravning (av en serie-karaktär) och jag har varit på restaurang och undkommit en naturkatastrof. Jag har även tagit mig nerför ett brant stup med bil genom att hoppa ner på trädgrenar. Med bilen alltså.

Kan inte förstå att jag haft så svårt att somna om varje gång jag vaknat, jag borde ju varit slutkörd efter allt det här...

Inga kommentarer: