tisdag, augusti 01, 2006

Spraydag 20

På morgonen har jag varit på besök hos barnmorskan på SU. Vi gick igenom stimuleringen som jag skall påbörja, samt jag fick testa att blanda Menopur själv. Och jag fick äntligen tag på Menopur på SU:s egna apotek - så nu har jag allt jag behöver!

Eftersom de på morgonen inte analyserat klart mitt blodprov jag skickade igår, så skulle de höra av sig under eftermiddagen och lämna besked om jag skall starta med sprutorna imorgon eller ej (dvs om jag är tillräckligt nedreglerad). Om jag inte var nedreglerad skulle jag få åka tillbaka till SU under eftermiddagen för ett VUL.

Min mamma följde med till SU på morgonen och därefter shoppade vi loss på IKEA. Det blev inte så hemskt dyrt, drygt en tusenlapp. Men jag får nog snart åka dit igen. Det var skönt att bara gå runt där och vi hade det himla trevligt. Medan vi stod i kön ringde barnmorskan från SU och gav mig starttecken att börja med sprutorna imorgon onsdag!

Mitt östradiolvärde är ganska lågt, 0,04 (0,21 vid förra behandlingen). På fredag och måndag skall jag skicka nya blodprover och därefter ringa SU på tisdag eftermiddag. VUL kommer preliminärt att ske i slutet av nästa vecka.

Nu påbörjas etapp 2!

För övrigt samma sak: Vallningar dag som natt, sover dåligt, mycket trött och huvudvärk. Men jag känner mig ändå positiv och det fungerar ganska bra. En natt till, sedan skall nog vallningarna börja avta!
----------
Sprayningar: 8:00, 13:00, 18:00 och 23:00.
Antal blodvallningar: som den klimakterikossa jag är
Antal promenader på semestern: 15
Antal stranddagar på semestern: 10
Antal regniga dagar på semestern: 6
Antal cykelturer på semestern: 4
Alkohol: 1 öl

Inga kommentarer: