tisdag, augusti 08, 2006

Spraydag 27 - Sprutdag 7

Ett lätt illamående smög sig på mig igår eftermiddag/kväll. Jag var absolut inte sugen på mat, allra minst stekt/grillad mat - det vände sig i magen. På morgonen var det borta igen men kom tillbaka igen på kvällen ihop med en enorm trötthet.

Äggstockarna börjar göra sig till känna, mest märks det när jag behöver gå på toaletten, vilket blir rätt ofta nu. Vet inte om äggstockarna trycker på urinblåsan eller något.

På eftermiddagen ringde jag till Sahlgrenska och fick besked på mina blodprover jag lämnat i fredags och igår; östradiolvärdena var 0,09 och 0,31. Enligt barnmorskan var mitt värde igår något för lågt, men jag fortsätter med bibehållen dos av sprutorna tisdag och onsdag. Nytt blodprov tas imorgon, och på torsdag skall jag höra av mig igen till SU för vidare besked.

Jag berättade även att min spray i princip är slut och barnmorskan förfasade sig över att jag inte hade 4 flaskor! Blev alldeles kallsvettig... Jag frågade ju hur jag skulle göra när jag var på SU i förra veckan! Receptet jag har fått är på 2 flaskor för 3 uttag (=3 försök). Så nu skall jag hämta hämta ut 2 nya flaskor. Är lite orolig att jag inte fått i mig hela dosen sista dagen i takt med att innehållet i flaskan minskat.

Antar att jag kommer få tid för VUL när jag ringer på torsdag. Förmodligen på fredag eller lördag. En del av mig vill att det blir på fredag - men då måste jag lämna jobbet under några timmar. Och blir det på lördag så blir det lite svårt om jag måste flytta min semester jag tagit på måndag (jag borde ju meddela min chef det senast på fredag) men det är skönt att slippa smita från jobbet. Och sambon kan få följa med om det blir på lördag.

Om det blir VUL på lördag, och de säger att äggplockning blir på tisdag, så behöver jag flytta min semester en dag. Så jag tror att jag måste ge min chef en hint om att jag nog måste flytta på den - för hans del spelar det ingen roll - men det blir så dumt att bara dyka upp här på måndag när han tror att jag skall vara ledig...

Inga kommentarer: