söndag, augusti 27, 2006

Ruvardag 10

Måste bara få gnälla över det här pissvädret! Det har regnat tillräckligt nu! Jag vill inte ha mer! Jag vill ha sensommar sol och ljumna kvällar. Snart nog är det höstrusk och iskalla nätter - den här hösten kommer att bli lång... Min trädgård översvämmas av ogräs (och vatten), och jag får aldrig någon tid att rensa för det regnar ju varje jävla dag!

Tionde* ruvardagen idag (eller 12 dpo). Det är lite molande värk. Jag är på dåligt humör. Det spänner och ömmar i brösten. Springer på toa hela tiden för att kontrollera om det börjat blöda. Men inget än. En riktigt pessimistisk dimma har lagt sig över mig, jag känner inget som jag inte gjort innan och därför drar jag slutsatsen att det enda som händer i min livmoder just nu är att progesteronet ser till att göra slemhinnan starkare och fylla med massvis med blod så att det gör riktigt ont när mensen kommer igång som ett extra hån.

*Jag ser att flera räknar dag 1 som dagen efter ET/FET men det gör inte jag. Jag räknar från den dagen som jag fick tillbaka embryot, precis som jag räknar mensens första dag som cykeldag 1.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, gumman. Vilket jävla elände detta är.

Men jag hoppas att det är så att det funkat. Trots allt du känner.

Stor kram!

Mary sa...

Jag håller allt tummar jag har för att lilla embryot stannar kvar hos dig. Kram!

Anonym sa...

Fy, så jobbigt du har det. Stackars, stackars dig.

Jag vill inte ge dig några falska förhoppningar, men som jag skrev häromdagen, så högg det i magen på mig när implantationen var och ett par dagar innan jag skulle fått mens om jag inte blivit gravid kände jag mig precis som innan mens. Lite molvärk, chokladsugen, lite illa till mods. När jag väl hade testet i handen i slutet av vecka fyra var jag jätteförvånad, hur kunde jag vara gravid - jag kände mig ju helt som vanligt! Dina "symtom" verkar helt normala, tycker jag det verkar som. Hoppas att det stämmer och att du orkar hålla ut ett par dagar till.

Kram!

Superquinnan sa...

Ger dig lite energi....

Anonym sa...

Hejsan! Hoppas att det är okej att jag länkar till din sida.. Har läst här ett tag...