torsdag, augusti 17, 2006

Mellanläge

Befinner mig i ett mellanläge. Between eggs. Eller något. Tom.

Imorgon är det dags för ET, Embryo Transfer. Såvida vi inte har en dunderotur och inget av äggen har delat sig som de skall. Eller om de delat sig långsamt blir det insättning först på lördag.

Idag har jag inte haft speciellt mycket värk. En del på morgonen men det har blivit lite värre på kvällen - kanske för att jag inte tagit det så värst lugnt idag utan städat och putsat fönster. Efter att ha dammsugit en stund kände jag av värken och slutade.

Så om inte Sahlgrenska hör av sig imorgon innan kl 10 så åker jag iväg för att få tillbaka ett embryo. Det känns helt fantastiskt och jag längtar efter att få ruva igen, även om jag minns hur tufft det är mentalt.



Minnesanteckning:
En del blod (rött) under gårdagen, mer idag (brunt) inkl klumpar.
I tisdags rött svullet och irriterat märke på huden där jag tog Pregnylen. Kliar. Ca 2x1 cm.
Tis-Tors svullna och väldigt ömma bröstvårtor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Höhömm.

Ursäkta, men jag bara måste få besserwissra mig lite.
ET = Embryo transfer.

Hoppas verkligen att de inte ringer innan tio i morgon. Och jag håller tummarna för att det är många guldägg så det räcker till en hel hoper syskon.

Stor, stor kram och lyckospark där bak!

Astillbe sa...

Självklart är det embryo! Sorry, det vet jag ju! Hjärnsläpp ;-)

Tack för lyckosparken!