lördag, augusti 26, 2006

Ruvardag 9

Det börjar dra ihop sig på allvar. Jag börjar läsa rapporter i trådar på Familjeliv om tjejer som börjat få färgade flytningar. Det är nu som det avgörs. Vilka som lyckas och vilka som misslyckas. Vilka som raderar sina namn från listorna i trådarna och de som får flytta sina namn överst i listan under "GRAVIDA".

Själv tillhör jag dem som var bland de första som plockades, och jag tänker hela tiden på statistiken. En av tre. Det är redan flera tjejer som har fallit bort, vars ägg inte befruktades. Eller det saknades spermier.

Brösten ömmar vidare, känner lite svagt av molvärken. Har druckit väldigt mycket idag, varit torr i munnen. Kan lika väl bero på maten vi åt igår. Eller dammet inne (vi renoverar ju).

Nu på kvällen sa sambon att jag själv fick ta och lägga upp hur mycket mat jag skulle ha på min tallrik. Jag vet ju inte om du äter för en eller för två, sa han. Förväntningarna är uppskruvade mer den här gången, inte minst för att T blivit gravid. Vi vill ju också!

Om detta vore en normal cykel så skulle min mens vara beräknad till onsdag eller torsdag. Och jag är tvungen att vänta till nästa tisdag för att testa. Om jag inte är gravid kommer mensen ha kommit igång tills dess. Frågan är hur länge jag kan hålla mig från att testa om den inte kommer.

Men det är som med trisslotter som jag hatar att skrapa. Innan den är skrapad har jag chans på att vinna en miljon.

4 kommentarer:

Superquinnan sa...

Väntan är det värsta som finns. Känns så orättvist att det inte är självklart att få bli gravid.

Anonym sa...

Jag tänker precis som du...

Först är jag hur sugen som helst på att testa. Men ju närmare testdatum man kommer desto svårare blir det. För då kan man plötsligt tappa de där miljonerna, och vara utan. Bättre att leva med drömmen ett litet tag till...

Stor kram - tummarna är fortfarande påkopplade!

Astillbe sa...

Jag tänkte faktiskt ta och beställa hem lite tester. Men idag är det en sådan där antidag och jag känner ingenting, alls finns där ingenting heller....

Anonym sa...

Tänker på dig varje dag, tummarna hålls,
kramar