lördag, augusti 05, 2006

Spraydag 24 - Sprutdag 4

Idag har det varit en skönt gå-hemma-och-plocka-och-röj-dag. Sambon har varit iväg och dykt och jag var som alltid lite nervös och nojjig. Sedan bestämde jag mig att jag måste skärpa till mig. Att jag är orolig när han dyker har helt enkelt med att göra att jag vet så lite om det. Istället skall jag se till vilken ansvarsfull person min sambo faktiskt är och lita på honom. Han vet ju hur man gör - det vet inte jag.

Men sambon är snäll och hör av sig mellan dyken och berättar hur det har gått och jag insåg att jag faktiskt lyckades att skaka av mig oron. Vid lunchtid packade jag badväskan och cyklade ner till stranden med min bok och mobil (för att lyssna på radion) för 2 timmars avkoppling. Det var alldeles ljuvligt men kanske lite för varmt i vattnet, gav ingen svalka! ;-)

Eftersom vi fått (ovetande) besök på kvällen som skall stanna i några dagar blev jag förvisad till vårt badrumsgolv för att blanda Menopur samt ta båda sprutorna. Och idag gick blandningen inte alls. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag fick börja om att dra upp vätskorna. Närmare 20 är ingen överdrift... blev rätt förbannad. Men det gick till slut ändå.

Jag har försoffat mig igen nu när vi kommit hem. Innan var vi ute och gick varje dag, nu har jag hela tiden (bra) ursäkter. Gick i söndags förra veckan, i måndags var det blodprov, i tisdags besök på SU, onsdag + torsdag regn och i fredags nytt blodprov. Men idag var det skärpning och jag var ute i 40 minuter vid 08-snåret, helt perfekt med sol, värme och inga människor vakna!

----------
Sprayningar: 8:00, 13:00, 18:00 och 23:00.
Antal promenader på semestern: 16
Antal stranddagar på semestern: 11
Antal regniga dagar på semestern: 7
Antal cykelturer på semestern: 4

Inga kommentarer: