måndag, januari 12, 2009

Uppskjuten dagisstart

Idag skulle vi gått till dagis idag, Liten och jag. En timmes första inskolning. Det blåser praktiskt taget storm ute, så det var skönt att få ligga kvar under täcket och gosa med Liten istället.

På morgonen hittade jag en 3-4 koppor till och några röda prickar. Ringde till dagis och meddelade att vi inte kommer. Inskolningen är uppskjuten en vecka.

Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska göra med jobb och fp. Vi kan ju omöjligt vabba eftersom det bara rör sig om en timme på dagis. Därför får jag försöka jobba så mycket som möjligt de här tre veckorna, både hemifrån och på kontoret. Dels kommer min syster vara barnvakt och dels kan jag åka iväg de dagarna Pappa slutar tidigt.

Liten är otroligt gosig av sig och varit så sista veckorna. Vi kramas och pussas mycket, han sitter ofta i mitt knä framför datorn och grejar med sina kritor, eller så sitter vi framför tv:n eller läser en bok. Han tycker också om att vara vid köksbordet med oss, men när han har ätit klart vill han ha en egen stol – en vuxen stol. Där kan han slänga sig över lite pålägg och bröd och tycker det är jättehäftigt att få stå där när vi äter frukost.

Inga kommentarer: