söndag, januari 25, 2009

Badhus

Idag besökte vi badhuset för första gången, Liten och jag tillsammans med vännen T och hennes dotter. Min annars tillbakadragne lille kille var sjövild och sprang runt över allt. Till råga på allt hände det något i kassan så vi fick vänta jättelänge innan vi kom in. Väl inne i omklädningsrummet fungerade det bra, likså vid poolen.

Men sedan… han sprang ifrån mig när jag tog på mig skorna, han spärrade vägen för de som skulle in för han var så förtjust i grindarna (älskar grindar och dörrar), skulle pilla på allt och vägrade sitt i mitt knä när jag skulle ta på honom skorna och sedan lyckades han ta sig ut utan mig och jag, jag kom inte ut. Sedan höll jag honom stenhårt i handen på parkeringen men han vägrade att stå stilla medan jag la in väskan i bilen och var tvungen att släppa honom.

Resultatet blev att jag burit alldeles för mycket på honom. Jag har under eftermiddagen fått rejält med foglossning, både i rygg och i ”gångjärnen” som jag kallar det, där benen sitter fast i bäckenet.

Aldrig mer åker jag dig själv utan Pappa. Och det var bara ett barn.

Inga kommentarer: