måndag, januari 07, 2008

Telefonsamtal med gynmottagningen

Jag ringde idag till gynmottagningen för att beställa tid hos en läkare för kontroll av mina smärtor i underlivet.

Naiv som jag var började jag gå igenom den närmaste veckans planering. Ha! Fick beskedet att de skriver ner och remitterar ärendet till läkarna som sätter prioritering på mitt fall.

- När jag kan räkna med att få komma då? undrade jag
- Vårdgarantin är 3 månader, och ärligt talat har vi svårt att hålla det, svarade sköterskan.

Hur kunde jag glömma???? Har min rosa bubbla med Liten gjort att jag helt tappat minnet av hur vården ser ut?

Men det känns inte alls roligt att behöva vänta, eftersom jag oroar mig för framfall. Jag är orolig att jag ska få veta att om jag eller dem gjort si eller så hade det kunnat blivit bättre, men nu är det försent...*

*aka, du kan aldrig mer få barn...

Inga kommentarer: