torsdag, januari 03, 2008

Nyårsfirande

I söndags åkte vi till sambons föräldrar för att fira Nyår. Som traditionen bjuder - om vi firar jul hos min familj, firar vi alltid nyår hos hans familj.

Den långa resan gick bra för Liten. Det var andra gången vi åkte ner, och jag var lite orolig för hur det skulle gå den här gången. Förra gånget gick inte så värst bra.

Men det gick överlag bra! Liten var orolig, framför allt första och andra dagen, och kom inte till ro när han skulle sova på dagen. Vi använde barnvagnen och mig själv för att söva. Alla förundrades över vilken glad liten kille vi har! Mamma och pappa skiner i kapp av stolthet... ;-)

Farmor hade tagit fram sambons gamla hokus pokus stol, och Liten åt de flesta måltiderna ihop med våra. Det var så himla mysigt och han satt jättebra i den. Förhoppningsvis ska vi åka och köpa en stol också till helgen, så vi har en hemma. Det blir lite enklare att mata honom då istället för att sitta på golvet med honom i babysittern (han är så glad när han får mat att han gungar järnet!).

3 kommentarer:

Teresa sa...

Hej vännen!! Länge sen jag kommenterade nu, men jag läser. Barnstol vid bordet är mysigt. Då kommer man på samma nivå och kan börja äta mera tillsammans. Julia sitter än så länge i sin sitter på golvet när vi äter, men så är hon ju bara tre månader :) Så fort hon visar lite mer stabilitet i ryggen så bullar vi upp henne i en barnstol. Det finns en uppblåsbar kudde till IKEAS enklaste vita barnstol som man kan ha i början när dom behöver lite stöd (på dagis använde dom det till Ella jätte länge för att hon skulle sitta still när dom åt :). Jag tycker verkligen att den enkla, billiga stolen är helt oslagbar, enkel att göra ren, enkel att ta med sig och sen när behoven blir andra så kan man köpa en ny för den första kostade knappt något!

Anonym sa...

Hej! :-)

Länge sedan jag kommenterade också, så det är väl dags nu. :-D
Jag håller med Teresa ang stol. Vi har också Antilop (tror jag den heter) från Ikea och de är vi väldigt nöjda med, speciellt med tanke på priset. Vi köpte till de små borden man kan sätta på, så kan grabbarna sitta där och leka ibland. T ex så att de har något att göra när vi äter middag (efter att de själva har ätit). :-)
Kram!

Teresa sa...

Glömde jag ju. Betty har helt rätt, men ett bord till är det fulländat.

Ella använder inte stolen längre, får vi ner henne får vi inte upp henne ... Men så fort det kommer gäster åker den upp ur källaren och sätts ihop. Perfekt!