lördag, januari 05, 2008

Resa och Inköp

Liten växer och han har fått behov av nya saker. Så igår var vi iväg och handlade bland annat en matstol och gåstol till Liten. Vi tog en avstickare när vi körde hem från sambons föräldrar igår.

Först måste jag ju säga att det gick väldigt bra med Liten under bilfärden. Vi åkte ändå över 60 mil och var inte hemma innan kl 22. Vid 20-tiden började det bli jobbigt för honom, då grät han och vi förstod att nu ville han sova rikigt och ligga ner i en säng. Tack och lov somnade han om, så det var ingen längre stund han var ledsen.

När vi kom hem ammade jag honom och han somnade helt utslagen i min famn. När jag skulle lägga honom försökte jag byta blöja på honom medan han sov. Det fungerade rätt dåligt kan man säga. Han vaknade och var hur pigg som helst! Pappa satte ihop gåstolen till honom som vi testade direkt. Liten pinnade iväg med en gång och körde runt i kök och vardagsrum. Skrek av förtjusning. Katterna insåg att nu kan monstret förflytta sig själv och flydde!

Halv ett somnade familjen, trötta men lyckliga.

Inga kommentarer: