tisdag, maj 27, 2008

Karantänhelvetet över

Äntligen kom Liten och jag ut idag. I fyra dagar har Liten haft hög feber till och från. Men nu är ögoninfektionen bättre men näsan rinner rejält. Mitt öra börjar kännas lite bättre men locket är kvar - däremot är värken borta.

Hela maj försvann. Det känns som jag tappat en månad av min mammaledighet. Maj som är min bästa månad på hela året. Jag känner mig snuvad. All min tid har gått åt till allt utom mig själv. Vårda Liten, resten av tiden har stressats över jobb och hushållsuppgifter. Tre och en halv jävla vecka.

Idag gick vi på mammagruppsträffen. Det var så skönt att få träffa människor igen. Liten blev så glad att få leka, men framför allt se andra barn. Se någon annan än mamma och krypa runt på andras golv och utforska deras hem.

Sedan åkte vi en runda till stan och shoppade.

Jag kände mig som en ny människa när jag kom hem!

Inga kommentarer: