måndag, juni 26, 2006

Som en dränkt katt

Det regnar här. Och inte så lite heller. Det fullkomligt vräker ner sedan flera timmar tillbaka.

Vi kom hem för en liten stund sedan. Eftersom det skall bli högtryck och varmt till helgen så kände jag att det var lika bra att sätta igång och gödsla gräsmatta och rabatter. Vem vet när det regnar så här nästa gång? Lite blött var det allt, men det är skönt att ha fått det gjort.

Och apropå katter så löper honan igen. Men den här gången har hon inget att hämta från hanen. Han har allt försökt men får inte riktigt till det...* Det bär mig så emot att kastrera honan också. Jag intalar mig att det är inte samma sak med människor som med katter. Men ändå känns det hårt och bittert att ta ifrån en annan varelse möjligheten att få barn.

Och apropå barn. Idag var jag på H&Ms barnavdelning och köpte födelsedagspresent. Jag älskar att handla barnkläder. Men till slut blev det för mycket. Så när jag inte hittade den lotion jag skulle ha och sambon aldrig dök upp i affären som jag väntade på, då höll jag på att börja stortjuta. Där går alla gulliga små mammor med sina gulliga små barn, pappor som stolt bär en bebis som precis upptäckt hur många olika ljud den kan göra med munnen, en blivande mamma som vaggar sig fram mellan kläderna letandes efter små söta dockliknande plagg.

Ibland vill jag bara svära. Länge och riktigt fult.


Kastrerades i maj.

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Om du inte kastrerar honkatten och låter henne löpa gång efter gång utan att få ungar ökar risken för livmodercancer explosionsartat.

Jag kan förstå dina tankar om att beröva henne möjligheten att få barn, men det är verkligen inte samma sak för en katt med ungar. jag kan lova dig att min hona inte minns sina ungar alls nu när de flyttat hemifrån. Och det kan verkligen kvitta för henne om hon hade fått dem eller inte.

Astillbe sa...

Jag skall kastrera henne efter semestern. Det bär mig emot men jag vill hellre ha kvar henne i livet.