måndag, augusti 04, 2008

Syskon?

Kunde jag ha sådan enorm tur att kunna få bli gravid igen på ett eller annat sätt?!

Just nu är all vår fokus på Liten och jag känner mig inte redo än för en ny graviditet. Vi har det bra vi tre och jag vill ha det så ett tag till. Dessutom ska jag påbörja min nya tjänst och jag vill hinna jobba in mig lite innan jag går upp i en ny graviditet.

Så önskeplaneringen är väl att försöka om ett år, aktivt. Fast sett utifrån min ålder och att jag gärna önskar tre barn (vågar man säga det högt?!) så borde vi inte vänta.

Men nu råkade det bli som så att vår nytända lusta inträffade just vid ägglossningen. Och jag har tänkt flera gånger per dag på detta efteråt. Tänk om?! Kan det fungera?!

Jag slits mellan att önska att det inte blir något riktigt än. Och glädjen över att det faktiskt skulle kunna fungera naturligt nu.

Vi har valt att inte skydda oss. För det första har vi ju inte varit direkt aktiva, för det andra är vi rörande överens om att vi vill ha ett barn till och får vi ett utan att anstränga oss för mycket, ja ingen blir gladare än vi.

Häromdagen tog jag upp detta med Pappan. Var han orolig att jag skulle bli gravid, jag hade ju faktiskt precis ägglossning. Nej, inte ett dugg. Lyckas vi så här är det bara en ren bonus, svarade han.

Så skit samma. Det vore skithäftig att bli gravid (har redan börjat snegla på magar), men blir det inget denna gången så är jag inte ledsen. Än. Fast jag kommer definitivt bli besviken, då jag kommer ta det som ett tecken på att det kanske inte fungerar ändå.

Vi får se om två veckor...*

* Hur ska jag förklara på företags kick-off att jag inte dricker om jag plussat?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad spännande det ska bli att läsa nästa omgång uppdateringar! :-)

Anonym sa...

Då hoppas jag lite i smyg. Det vore ju underbart om det gick, när det än blir!