fredag, augusti 29, 2008

Status insomningsrutin

Det går väl lite si och så med vår insomningsrutin.

Liten vaknar oregelbundet, men på det hela ser det bättre ut. Liten sover oftast till längre fram på morgonen, men det har varierat mellan 21 och 07. Inatt vaknade han vid 02 men Pappa fick honom att somna om och han sov då ända till sju.

Jag har inte orkat med bråket varje kväll så jag har faktiskt låtit honom somna eller nästan somna vid bröstet. Det blir en så mycket otroligare skönare kväll för mig efteråt, än att gå och vanka och vänta på att han skall somna (tystna).

På dagen sover han allt från 1½ till 4 timmar. Jag hade honom på jobbet häromdagen och då sov han just 4 timmar. Helt otroligt med tanke på att Pappa har svårt med att få honom att sova en längre stund på dagen.

Men det har istället medfört att han sover lite längre på morgonen. Innan vägrade han somna om vid sex när jag gick upp. Nu sover han allt från halv åtta till nio.

Dagen ser ung ut så här nu avseende sömn:

8:00 Vaknar
12:00 Somnar
14:00 Vaknar
20:30 Somnar

Inga kommentarer: