tisdag, augusti 19, 2008

Kattungar

Idag nedkom vår honkatt X med tre små ljuvliga killar! Vi är lite osäkra på könen, men det verkar vara tre killar.

Vi trodde att det skulle ta mycket längre tid, men en timme efter att Pappa ringt och sagt att det verkar vara något på gång, för X var orolig och andades häftigt. En timme senare kom den första ungen - och direkt kunde vi se vem pappan var! Första kattpojken är pappa upp i dagen. Mindre än två timmar efter att den första ungen kom var alla tre ute.

X var otroligt stressad innan den förste kom. Pappa hade full sjå att hålla henne lugn och hon försökte smita och sprang runt i huset. Han lyckades sedan stänga in sig med henne - men en unge var på väg ut såg han men medan hon tog ett skutt upp så föll ungen ner 20-30 cm på golvet. Pappa var helt säker först att den dog...

Han vågade först inte göra något med den, men eftersom X hade börjat sysselsätta sig med att krysta ut nr 2 så tog Pappa och lyfte upp Ettan och la honom i boet som vi förberett. Men Ettan kvicknade snart till liv så fort X började tvätta av honom och det verkar inte vara något fel på honom.

Samma morgon när jag gick hemifrån så tänkte jag just på X och hennes graviditet. Jag funderade på om jag inte hade räknat helt fel, för visst var det säkert två veckor kvar med tanke på att X inte var direkt rund om magen, utan bara lite kantig på sidorna? Så fel jag hade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur har det gått med din mens då?
Ett syskon på g kanske?