måndag, december 05, 2005

Dag 23 - Ännu en helg

Ännu en helg passerat, fullt upp hemma. Renovering pch julstök. Helt slut i kroppen idag, kan nog vara bra med akupunktur i eftermiddag.

Hör och häpna, jag har inte småblött något mer på två dagar!!! [Bara för att jag skriver det nu så kommer jag att blöda igen...] Jag trodde ju att mensen skulle dykt upp i helgen, med tanke på hur jäkla ont jag hade i fredags. Lördagen innehöll också en del värk men sedan dess moler det mest bara. Som vanligt...

Men det är ju inte annat än att fantasin och hoppet skenar iväg med en igen. Tänk om...

1. Tänk om JAG får en julklapp? Alla frågor som "vad önskar du dig i julklapp" har jag lust att skrika högt när jag hör. Det finns bara EN sak som jag vill ha. Tänk om jag får det iår? Tomten har samarbetat flitigt med storken och även han uteblivit de senaste två åren med min julklapp. Jag orkar inte tänka ut några saker att önska mig bara för att folk skall bli nöjda. Men jag får väl göra det ändå. Någon bra bok kanske...

2. Tänk om jag fick köpa små babysockar och lägga i en julstrumpa till mamma och pappa. Fast jag funderar då på om jag:

a) Skulle ge dem den typ den 20:e, för jag är 87% säker att de inte kan hålla sig från att öppna det tidigare - och om de har tjuvkikat kommer de definitivt att inte kunna hålla sig utan slänga sig på telefonen med en gång. Och då säger jag BUSTED!!!

b) Skulle åka dit kvällen innan julafton och ge dem det i ett paket och få vara där och se deras blickar när de öppnar paketet och börjar förstå...

3. Till svärpäronen som vi firar Nyår med skulle man göra något kul. Kanske i en "smäll-karamell" eller något. Något kul skall vi nog kunna hitta på där.

4. Och till min älskling. Vad jag har drömt om att få berätta för honom att han skall bli pappa. Och fantiserat en massa olika sätt att göra det på. Presenterna har jag ju redan. Fast jag tror nog att det blir mest bara skrika rätt ut. Och det känns som att jag inte vill eller kan hålla undan sanningen från honom en minut.

Mmmmmmm vi får väl se. Nedräkningen är igång igen, för 30:e gången eller något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir ju JAG helt hoppfull här! Guuud så jag hoppas och önskar och håller tummar och allt det där...! OM det är så och OM du lyckas hålla det hemligt för någon alls en endaste minut, så är du stark som... ja, Hulken, eller nåt... Jag skulle aldrig klara det... Lycka till nu! Kram!

Anonym sa...

Heja, heja, heja!
Var ofrivilligt barnlös länge trots ivriga försök. Så med ens! Vid hög ålder, helt oväntat utan behandling. Håller tummarna för dig allt vad jag kan men vet att man kan vara lycklig även utan barn. Det är inte det enda sättet att vara lycklig på.

Anonym sa...

Åååh, vad jag hoppas hoppas hoppas hoppas! Jag önskar verkligen att det är er tid nu... HOPPAS!!! Håller alla fingrar och alla tår och allting jag bara kan...!!

Astillbe sa...

Ojoj så ni var positiva då! ;-)

Tack för alla tummar (och tår)- de behövs verkligen! Men min kropp har fått spel innan, men visst har jag fått mer hopp än jag haft på ett tag. Risken är väl bara att jag landar riktigt hårt och bryter ihop fullständigt till jul... men men, idag är det en positiv dag - idag är det uppåt! Imorgon skall jag skriva till tomten tänkte jag.. :-D

Kramar till er!